Ο συντάκτης του άρθρου με τίτλο ‘ Η δύναμη της λευκής ψήφου’ έχει απόλυτο δίκιο στην ερμηνεία που κάνει για το νόημά της, στην εκλογική διαδικασία, όταν το ποσοστό της ανέρχεται στο 50% +1 των ψηφισάντων.
Στα διάφορα site διαπιστώνω μεγάλη σύγχυση. Σύγχυση σε σημείο που δεν περιγράφεται.
1) Κάποιοι ισχυρίζονται απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ 12/2005) με την οποία η λευκή ψήφος εξομοιώνεται με την έγκυρη και θεωρούν λανθασμένα ότι τότε υπήρχε λευκή ψήφος ενώ τώρα όχι.
2) Άλλοι αναφέρονται στον νόμο 3434/2006, Άρθρο 1 και το Προεδρικό Διάταγμα 96/ 2007, άρθρο 98, παρ.8, το οποίο ορίζει σαφώς ότι:
«… κατά τη σύνταξη, ανά εκλογική περιφέρεια, των πινάκων αποτελεσμάτων από τα αρμόδια δικαστήρια, κατά την κατανομή των εδρών, καθώς και για τον καθορισμό του εκλογικού μέτρου, τα λευκά ψηφοδέλτια δεν προσμετρώνται στα έγκυρα» .
Από τον παραπάνω νόμο συμπεραίνεται ότι τα λευκά δεν λαμβάνονται υπ’ όψη στον υπολογισμό του εκλογικού μέτρου, που είναι και η λέξη κλειδί για την κατανομή των εδρών.
Ειδικότερα σύμφωνα με το άρθρο 100 του ΠΔ 96/2007, ορίζεται ότι:
«4. Για την κατανομή των εδρών σε κάθε εκλογική περιφέρεια ως εκλογικό μέτρο λαμβάνεται το ακέραιο μέρος του πηλίκου που προκύπτει από τη διαίρεση του συνόλου των εγκύρων ψηφοδελτίων που έλαβαν μέρος στις εκλογές […] δια του αριθμού των εδρών της.
Για τον καθορισμό των εδρών που δικαιούται κάθε εκλογικός σχηματισμός σε κάθε εκλογική περιφέρεια διαιρείται το σύνολο των εγκύρων ψηφοδελτίων, που έλαβε στην περιφέρεια ο εν λόγω σχηματισμός, δια του εκλογικού μέτρου. Οι έδρες του στην εκλογική περιφέρεια είναι το ακέραιο μέρος του πηλίκου της παραπάνω διαίρεσης».
Στηριζόμενοι στον παραπάνω νόμο, ισχυρίζονται ότι η λευκή ψήφος δεν έχει χρησιμότητα στην εκλογική διαδικασία και συνεπώς ισούται με την άκυρη
3) Άλλοι ότι τα λευκά προσθέτονται στα άκυρα. Δηλαδή λευκό = άκυρο.
4) Άλλοι μιλούν για ΄λευκό΄ πραξικόπημα και τέτοια.
Ας ξεκινήσουμε με τον πρώτο ισχυρισμό, η 12/2005 απόφαση του ΑΕΔ με την οποία τα λευκά θεωρούνται έγκυρα και γιατί αυτό καταργήθηκε.
Σκοπός κάθε εκλογικής αναμέτρησης είναι να εκφρασθεί ελεύθερα, δια της ψήφου του, ο κυρίαρχος λαός.
Με την επιλογή ενός εγκύρου ψηφοδελτίου ουσιαστικά ο εκλογέας επιλέγει αφενός πολιτικό συνδυασμό και υποψήφιο βουλευτή (αν θέλει), αφετέρου με την έγκυρη ψήφο του δηλώνει ότι εκφράζεται από τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα καθώς βρήκε ένα (αυτό που ψήφισε) με το οποίο συμφωνεί. Επομένως, το έγκυρο ψηφοδέλτιο επικυρώνει το υπάρχον πολιτικό σκηνικό.
Με την επιλογή του λευκού ψηφοδελτίου ουσιαστικά ο εκλογέας απορρίπτει αφενός όλους τους πολιτικούς συνδυασμούς και τους υποψήφιους βουλευτές αυτών, αφετέρου δηλώνει ότι δεν εκφράζεται από τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα.
Δηλαδή ο ψηφοφόρος, αφού είδε όλα τα κόμματα που συμμετέχουν στις εκλογές, αποφάσισε ότι δεν τον εκφράζει ΚΑΝΕΝΑ! κάνει έτσι την μόνη επιλογή και ψηφίζει ΛΕΥΚΟ. Διαμαρτύρεται δηλαδή, επί της αρχής! Οι επιλογές που του προσφέρουν δεν τον ικανοποιούν!
Επομένως, το λευκό ψηφοδέλτιο είναι πολιτική τοποθέτηση και αποκηρύσσει το υπάρχον πολιτικό σκηνικό.
Με ποια λογική το λευκό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έγκυρο; Η χρήση του λευκού ως εγκύρου αλλοιώνει την ελεύθερη λαϊκή έκφραση του κυρίαρχου λαού!!!
Για αυτό και ο νομοθέτης δεν έλαβε υπόψη του την απόφαση του ΑΕΔ(12/2005) και αμέσως μετά θεσμοθέτησε το Ν. 3434/2006 όπου τα λευκά ψηφοδέλτια δεν προσμετρώνται στα έγκυρα.
Αν υιοθετούσε το σκεπτικό της ΑΕΔ 12/2005 με την οποία το έγκυρο ισούται με το λευκό τότε δεν θα είχε καμία χρησιμότητα η λευκή ψήφος στην εκλογική διαδικασία.
Ας εξετάσουμε τον δεύτερο ισχυρισμό.
Γιατί τα λευκά ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΕΓΚΥΡΑ νόμος 3434/2006, Άρθρο 1 και το Προεδρικό Διάταγμα 96/ 2007, στο άρθρο 98, παρ.8.
Κάθε έγκυρο ψηφοδέλτιο αριθμείται κατά τη σειρά εξαγωγής του από την κάλπη. Ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής, θέτει τη μονογραφή του στο κάθε έγκυρο ψηφοδέλτιο, καθώς και δίπλα από κάθε σταυρό προτίμησης, ενώ αναγράφει ολογράφως το συνολικό αριθμό των σταυρών προτίμησης. Υπογραμμίζεται ότι η μονογραφή των σταυρών προτίμησης και η αναγραφή του αριθμού τους είναι υποχρεωτική και στην περίπτωση που ο πρόεδρος της επιτροπής δεν έχει θέσει τη μονογραφή του στο ψηφοδέλτιο παραπλεύρως του σταυρού και δεν έχει αναγράψει στο ψηφοδέλτιο ολογράφως το συνολικό αριθμό σταυρών προτίμησης, το ψηφοδέλτιο προσμετράται απλώς υπέρ του συνδυασμού χωρίς να λαμβάνεται υπόψη σταυρός προτίμησης (άρθρο 72 παρ.10 του Π.Δ. 96/2007). Για περισσότερα στοιχεία διαβάστε την ΥΠΕΣ Αριθ. Εγκυκλίου: 61/2007
Σωστά δεν προσμετρούνται τα λευκά στα έγκυρα, διότι δεν είναι έγκυρα αλλά αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία ψηφοδελτίων. Στα προαναφερόμενα περιγράφεται πότε ένα ψηφοδέλτιο ανήκει στα έγκυρα!!!!!!
Και το α. 100 το ΠΔ 96/2007 αναφέρεται στην κατανομή των εδρών. Δηλαδή, θέτει ως δεδομένο ότι τα έγκυρα είναι η συντριπτική (50%+1) των ψηφισάντων και προχωρεί στην διαδικασία και στον τρόπο κατανομής των εδρών στους πολιτικούς σχηματισμούς.
Είναι όμως άλλο η κατανομή των εδρών που περιγράφεται ως άνω(που προϋποθέτει την πλειοψηφία 50% +1 των εγκύρων έναντι των λευκών) και άλλο αν ο κυρίαρχος λαός μπορεί να εκφραστεί από τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα. Η αδυναμία ή μη έκφρασης του κυρίαρχου λαού προκύπτει από τον αριθμό των ψηφισάντων(οι απέχοντες δεν λαμβάνονται υπ’όψιν) και τι επέλεξαν να ψηφίσουν(έγκυρα ή λευκά).
Δίνω ένα «τραβηγμένο» παράδειγμα: Έστω ο αριθμός των ψηφισάντων είναι 5.000.000. Τα 4.995.000 ψήφισαν λευκό και 3.000 ψήφισαν τον Α, 1000 τον Β, 700 των Γ και 300 των Δ. Στην περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα των εκλογών πιο είναι; Ότι ο Α πήρε 60% (3000/5000*100=60%) κλπ.; Όχι βέβαια αν μιλάμε για δημοκρατία και κυρίαρχο λαό!! Το αποτέλεσμα των εκλογών, στο ως άνω παράδειγμα, είναι ότι ο κυρίαρχος λαός δεν εκφράζεται από τα υπάρχοντα κόμματα και τους υποψήφιους τους!!!!!!! Θέλει την απόσυρση των υφιστάμενων κομμάτων και την δημιουργία νέων προκειμένου να μπορέσει να εκφραστεί.
Ο συντάκτης του άρθρου ΄΄Η δύναμη της λευκής ψήφου΄΄ πολύ σωστά θέτει ότι η λευκή ψήφος έχει τη μορφή του πολιτειακού δημοψηφίσματος. Γιατί είναι ο μοναδικός τρόπος ο Κυρίαρχος Λαός, κατά το Σύνταγμα, να επιβληθεί στα πολιτικά κόμματα.
Επομένως όταν το 50% + 1 επιλέξει το λευκό ψηφοδέλτιο διαλύονται όλα τα κόμματα γιατί έτσι αποφάνθηκε η πλειοψηφία του εκλογικού σώματος (των ψηφισάντων). Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει και να διαστρεβλώσει την ελεύθερη βούληση του κυρίαρχου λαού (50%+1 λευκά) και να προχωρήσει στην κατανομή των εδρών από το σύνολο των εγκύρων όπως αναγράφεται στο α.100 πδ 96/2007. H λαϊκή ετυμηγορία, όπως προκύπτει από την κάλπη, δεν δύναται να αλλοιωθεί από κανέναν γιατί είναι αποτέλεσμα ελεύθερης έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας, που αποτελεί πυλώνα κάθε δημοκρατικού πολιτεύματος.
Ο νομοθέτης, έχει αντιμετωπίσει έως τώρα θέματα που άπτονται της υπαρκτής πραγματικότητας. Η πραγματικότητα αυτή έλεγε ότι τα έγκυρα είναι η μεγάλη πλειοψηφία των εκλογικών αναμετρήσεων, καθώς ο κυρίαρχος λαός εκφραζόταν από τις προτάσεις των πολιτικών κομμάτων. Μοναδικός σκοπός κάθε εκλογικής αναμέτρησης είναι η ελεύθερη έκφραση του κυρίαρχου λαού. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος ο κυρίαρχος λαός να εκφράσει την αποδοκιμασία του έναντι όλων των πολιτικών κομμάτων, πλην την υιοθέτηση του λευκού ψηφοδελτίου .
Ο νομοθέτης δεν έχει θεσμοθετήσει την υποθετική περίπτωση του 50% +1 λευκά ψηφοδέλτια. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ισχύουν οι αρχές και οι κανόνες δικαίου που εμπεριέχονται τόσο στο Σύνταγμα όσο και στο ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όταν θα συμβεί, τότε θα αποφανθούν με τις παραπάνω αρχές για την δύναμη των λευκών ψηφοδελτίων.
Διαφορετικά, θα είχαμε την κυριαρχία των πολιτικών κομμάτων γιατί δεν θα υπήρχε περίπτωση να θέσουν, από μόνα τους τα κόμματα, σε δημοψήφισμα την ύπαρξή τους και ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο από το Σύνταγμα ή το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Ας εξετάσουμε τον τρίτο ισχυρισμό. Ότι τα λευκά είναι άκυρα.
Σύμφωνα με το Π.Δ. 96/2007, ακυρότητα των ψηφοδελτίων συντρέχει:
Σε περίπτωση που το ψηφοδέλτιο δεν είναι έντυπο, έστω και μερικά (άρθρο 70 παρ.3 του Π.Δ 96/2007).
Σε περίπτωση αλλοίωσης του περιεχομένου του ψηφοδελτίου (άρθρο 73 παρ.1 του Π.Δ 96/2007).
Σε περίπτωση που σημειωθούν λέξεις, φράσεις, υπογραμμίσεις, στίγματα ή άλλα σημεία σε οποιαδήποτε πλευρά του ψηφοδελτίου (άρθρο 73 παρ.2 του Π.Δ 96/2007).
Σε περίπτωση λευκού ψηφοδελτίου με διαγραφές, εγγραφές ή διορθώσεις, που καθιστούν αμφίβολο το περιεχόμενό του (άρθρο 74 παρ.6 του Π.Δ 96/2007).
Σε περίπτωση που λευκό ψηφοδέλτιο δεν έχει την σφραγίδα της εφορευτικής επιτροπής, την ημερομηνία της εκλογής και τη μονογραφή του οικείου δικαστικού αντιπροσώπου (άρθρο 74 παρ.7 του Π.Δ 96/2007).
Σε περίπτωση που ο φάκελος φέρει σημειωμένα στίγματα, σημεία ή λέξεις, τα οποία θα κριθούν σαν διακριτικά γνωρίσματα, που ολοφάνερα παραβιάζουν το απόρρητο της ψηφοφορίας και συνεπώς επάγονται την ακυρότητα του ψηφοδελτίου που περιέχει ο φάκελος. (άρθρο 75 παρ.4 του Π.Δ 96/2007).
Εκτός από την ακυρότητα των ανωτέρω άρθρων το ψηφοδέλτιο είναι άκυρο και στις ακόλουθες περιπτώσεις που ορίζονται περιοριστικά, δηλαδή εάν: α) εκτυπώθηκε σε χαρτί, που ολοφάνερα διαφέρει στο χρώμα απ' αυτό που χορηγήθηκε από το Δημόσιο ή με τυπογραφικά στοιχεία πρόδηλα διαφορετικά στο χρώμα απ' αυτά που γενικά χρησιμοποιήθηκαν, β) έχει σχήμα ή διαστάσεις που διαφέρουν φανερά από τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 70, γ) δεν είναι ακριβώς σύμφωνα με τους όρους των παραγράφων 2-6 του άρθρου 72, δ) βρεθεί στον ίδιο φάκελο μαζί με ένα ή περισσότερα άλλα έγκυρα ή άκυρα ψηφοδέλτια του ίδιου ή άλλου συνδυασμού, ε) χρησιμοποιηθεί σ' εκλογικό τμήμα άλλης εκλογικής περιφέρειας και όχι αυτής, που αναγράφεται πάνω σ' αυτό και στ) βρεθεί σε φάκελο, που δεν είναι σύμφωνο με τους όρους των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου 75 (άρθρο 76 του Π.Δ 96/2007).
Επιπλέον, κρίνεται χρήσιμο να διευκρινιστεί ότι, δεν αποτελούν κατά κανόνα λόγο ακύρωσης από τις εφορευτικές επιτροπές, ήσσονος σημασίας διαφορές των ψηφοδελτίων, οι οποίες ενδέχεται να οφείλονται σε:
συνήθεις τυπογραφικές αβλεψίες
ασήμαντες αποκλίσεις από τις οριζόμενες διαστάσεις (στις οποίες η σχετική απόφαση αναφέρεται με τη λέξη “περίπου”), αναπόφευκτες άλλωστε κατά την κοπή των φύλλων του χαρτιού
απλές παραλλαγές της απόχρωσης ή της ποιότητας του χαρτιού
ατέλειες στην κοπή των πλευρών
στίγματα ή ξέσματα, που επέφερε η εκτύπωση του μεγάλου όγκου των ψηφοδελτίων
Στα παραπάνω περιγράφεται πότε ένα ψηφοδέλτιο είναι άκυρο. Καταλαβαίνουμε ότι τα λευκά δεν είναι άκυρα γιατί δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις των άκυρων. Τα λευκά αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία ψηφοδελτίων. Δεν είναι ούτε έγκυρα ούτε άκυρα. Η χρήση του λευκού στην εκλογική διαδικασία έχει την μορφή πολιτειακού δημοψηφίσματος. Ο ¨αντίπαλός¨ του είναι το σύνολο των εγκύρων ψηφοδελτίων. Όταν το ποσοστό των λευκών είναι μικρότερο από το 50% τότε δεν λαμβάνονται υπόψη (το ίδιο ισχύει και στα δημοψηφίσματα με την πρόταση που θα λάβει κάτω από 50% των ψηφισάντων) και για την εύρυθμη λειτουργία της δημοκρατίας προσμετρούνται στα άκυρα.
Όταν το ποσοστό των λευκών ψηφοδελτίων είναι πάνω από το 50% τότε αποσύρονται οι πολιτικοί σχηματισμοί και οι υποψήφιοί τους γιατί έτσι αποφάσισε ο ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΛΑΟΣ. Δημιουργούνται νέοι πολιτικοί σχηματισμοί αφού πρώτα έχουν προηγηθεί πολιτικές ζυμώσεις για το τι θέλει ο κυρίαρχος λαός. Συνεχίζουμε και έχουμε Κοινοβουλευτική Δημοκρατία όπως ορίζεται από το Σύνταγμα μας αλλά όχι με τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα. Αυτά περί Άμεσης δημοκρατίας που ευαγγελίζονται κάποιοι απαιτούν αλλαγή Συντάγματος και ένα λαό μορφωμένο και καλλιεργημένο. Είμαστε ; Πρέπει πρώτα να σταθούμε στα πόδιά μας, να περπατήσουμε και κατόπιν να δοκιμάσουμε να τρέξουμε.
Ας εξετάσουμε τον τέταρτο ισχυρισμό περί ΄λευκού΄ πραξικοπήματος.
Κατά το Σύνταγμα η συμμετοχή των πολιτών στην εκλογική διαδικασία είναι υποχρεωτική και καθολική. Ο πολίτης -εκλογεύς δια της ψήφου του εκφράζει, κατά πρώτο λόγο, την προσωπική του θέληση ενασκών το εκλογικό του δικαίωμα, την θέληση όμως αυτή το ισχύον δίκαιο αναγνωρίζει ως κρατική θέληση και συνδέει προς αυτή με την άσκηση κρατικής λειτουργίας συναπτόμενες έννομες συνέπειες.
Αν οι πολίτες επιλέξουν την λευκή ψήφο σε ποσοστό 50% + 1 τότε διαπράττουν πραξικόπημα.
Η βλακεία στο μεγαλείο της. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο. Από τέτοιους ΦΩΣΤΗΡΕΣ βρεθήκαμε σε αυτήν την κατάσταση ως χώρα. Δυστυχώς, κάτι τέτοιοι τύποι έχουν φωνή στα ΜΜΕ και συμβάλουν στην ΄ενημέρωση΄ των πολιτών.
Η βλακεία στο μεγαλείο της. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο. Από τέτοιους ΦΩΣΤΗΡΕΣ βρεθήκαμε σε αυτήν την κατάσταση ως χώρα. Δυστυχώς, κάτι τέτοιοι τύποι έχουν φωνή στα ΜΜΕ και συμβάλουν στην ΄ενημέρωση΄ των πολιτών.
Για να σας καταδείξω την ένοχη στάση των δημοσιογράφων, αναφέρω ότι παροτρύνουν το εκλογικό σώμα να απέχει από την εκλογική διαδικασία, ως πολιτική δράση έναντι στο πολιτικό σύστημα.
Να επιβάλλουν οι πολίτες στους εαυτούς τους, την ποινή (παρεπόμενη) της στέρησης των πολιτικών τους δικαιωμάτων για να ‘ νικήσουν’ το πολιτικό σύστημα. Να πετάξω τα ‘ όπλα’ μου για να νικήσω τoν οπλισμένο μου εχθρό. Παπαρολογία χωρίς όρια. Μας θεωρούν ζώα ντυμένα και μας οδηγούν στο μονοπάτι της υποταγής που συμφέρει τους δανειστές μας και τα εγχώρια ή μη λαμόγια επιχειρηματίες. ΄Ολοι αυτοί ακολουθούν την πολιτική της διαχείρισης φόβου των πολιτών και θέτουν συνεχώς διλήμματα. Διλήμματα τύπου ΄η εμείς ή το χάος΄, ΄υποταγή ή πτώχευση΄ ή πιο απλά ΄τεντώνουν με δύναμη το χέρι τους στο πρόσωπο του λαού και για να μην κτυπήσει ο λαός πρέπει υπαναχώρηση. Κανείς όμως δεν τους λέει να μαζέψουν το χέρι τους γιατί θα τους το κόψουμε.
Ως Έλληνες οφείλουμε στην ιστορία μας αλλά και στις επόμενες γενιές που θα ακολουθήσουν να μην δεχτούμε την υποταγή που μας πλασάρουν. Οφείλουμε να σταθούμε ενωμένοι ως άντρες απέναντι σε αυτή την μαύρη σελίδα της ιστορίας και να προσπαθήσουμε να την ‘ασπρίσουμε’.
Οφείλουμε να φυλάξουμε Θερμοπύλες!!!
Διαδώστε το...
No comments:
Post a Comment